Under modernity, time is regarded as linear and measurable by clocks and calendars. Despite the historicity of clock-time itself, the modern concept of time is considered universal and culturally neutral. What Walter Benjamin called "homogeneous, empty time" founds the modern notions of progress and a uniform global present in which the past and other forms of time consciousness are seen as superseded. In Translating Time, Bliss Cua Lim argues that fantastic cinema depicts the coexistence of other modes of being alongside and within the modern present, disclosing multiple "immiscible temporalities" that strain against the modern concept of homogeneous time. In this wide-ranging study-encompassing Asian American video (On Cannibalism), ghost films from the New Cinema movements of Hong Kong and the Philippines (Rouge, Itim, Haplos), Hollywood remakes of Asian horror films (Ju-on, The Grudge, A Tale of Two Sisters) and a Filipino horror film cycle on monstrous viscera ...
Esta pesquisa é um dos produtos do Projeto de Pesquisa: "Desafios para a Educação Inclusiva: pensando a Formação de Professores sobre os Processos de Domínio da Matemática nas Séries Iniciais da Educação Básica", aprovado pelo INEP/CAPES no Edital n. 38/10 - Observatório da Educação - e coordenado pela Profa. Dra. Ana Lúcia Manrique do Programa de Estudos de Pós-Graduados em Educação Matemática da PUC-SP. Esta pesquisa tem como objetivo responder a questão: Que subsídios são oferecidos aos professores do ciclo I para desenvolverem práticas pedagógicas no ensino da matemática com alunos com deficiência nas escolas públicas? Para responder essa questão realizamos um levantamento de documentos oficiais e dividimos em três níveis: Nacional, Estadual e Municipal. Utilizamos a análise textual e documental para nos auxiliar na busca, no levantamento e na catalogação de dados permitindo assim, constituir um corpus. Após a constituição desse corpus realizamos um processo de categorização e elaboramos as unidades temáticas em cada nível: Nacional - identificamos os Programas e ações, as Publicações e os Centros de formação e recursos; Estadual - encontramos os Programas e projetos que atinge.
Product details
- Paperback | 336 pages
- 152 x 229 x 19mm | 494g
- 22 Sep 2015
- Novas Edições Acadêmicas
- Portuguese
- Aufl.
- 613016517X
- 9786130165178
Download Levantamento de Subsidios para os Professores do Ciclo I (9786130165178).pdf, available at ebookdownloadfree.co for free.
Komentar
Posting Komentar